Chłodnik z cukini i sera gorgonzola

Przepoczwarzam się w totalną kurę domową.W głowie tylko przepisy na pyszne obiadki, desery w porywach do ciast. Kuchnia stała się moim salonem, a zmywarka najlepszą psiapsiółką. Nie rozpaczam.
Ostatnia próba podboju miasta i sklepów z ciuchami skończyła się fiaskiem, choć starałam się bardzo...tak bardzo, że na pytanie mamy co chcę kupić odpowiadałam z fanatyczną manią "cokolwiek!". Może to okres przejściowy (bo przecież jesiennych kolekcji jeszcze nie ma), czas pokaże. Niewzruszona obecnym stanem, z pełną gracją przemieszczam się w najlepszym dresie od lodówki do kuchenki. W międzyczasie zapełniam zmywarkę brudnymi ciuchami a pralkę garami... albo na odwrót? However! No cóż, lepsza karma na stylizację nadal nie nadeszła, ale może po jutrzejszej, tak bardzo wyczekanej wizycie u kosmetyczki, mój stan umysłu osiągnie "zen" dzięki czemu zacznę ponownie tworzyć. Zobaczymy.

Dzisiaj prezentuję mój pierwszy chłodnik. Cukinia którą uwielbiam w połączeniu z serem gorgonzola dały naprawdę świetny smakowo efekt. Dla miłośników "większego ogórka" szczerze polecam!:)

 Składniki:


1. Do dużego garnka z ok 1,5 litra wody wrzucamy jedną kostkę rosołową. Do bulionu wrzucamy pokrojoną w kostkę cukinię, wszystko gotujemy.


 2. Gdy cukinia będzie juz trochę rozgotowana, dodajemy ser gorgonzola (jakies 125g). Gotujemy.


 3. Powstałą "zupę" ściągamy z palnika, żeby troche przestygła.


 4. Nastepnie blendujemy na jednolitą masę.


 5. Po zmiksowaniu wstawiamy znowu na palnik (na mały płomień)  i dodajemy 100ml śmietanki 30%


 6. Całość gotujemy kilka minut. Do smaku dodajemy sól i pieprz.  Do dekoracji polecam posiekane orzechy włoskie.  
 Voilà !


Życze udanego wieczoru!:*

18 komentarzy:

  1. Smakowicie to wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda, uwielbiam krem z cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetycznie! Uwielbiam cukinię! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie!
    dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. smakowicie wyglada i proste do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny blog i post:)

    http://freshisyummy.blogspot.com/2013/08/follow-me-down.html

    OdpowiedzUsuń
  7. nie wiem czemu ale uwielbiam gorące zupy .. musze kiedyś spróbować zrobic chłodnik chociaż wątpię uwielbiam sie poparzyć :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam, warto spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. chętnie bym spróbowała jakby mi ktoś taki przyrządził :D

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda bardzo smacznie :) aż się zrobiłam głodna ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. do gorgonzoli musiałam się przekonać, w daniach mi bardzo smakuje, Twój chłodnik wygląda wyśmienicie i napewno taki jest :)

    OdpowiedzUsuń
  12. przepis jest wspaniały!
    ♥ ♥ ♥ z całusami, Ola:*

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda naprawdę kusząco;) W dodatku brzmi egzotycznie, jeszcze nie jadłam chyba gorgonzoli.
    Pozdrawiam, Donna

    OdpowiedzUsuń
  14. UUUU.........wow....
    zapowiada się przepysznie...:) Takiego jeszcze nie jadłam:)

    Pozdrawiam
    www.esterlifestyle.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz.
Proszę, nie pytajcie czy będziemy się wzajemnie obserwować. Uważam, że każdy blog ma w sobie coś, co powoduje że wart jest obserwowania.W miarę możliwości staram się zajrzeć do każdej/każdego z Was:)

Aneta